لوله کاروگیت | لوله پلی اتیلن | لوله دوجداره فاضلاب

تولید لوله کاروگیت، کارخانه لوله پلی اتیلن، لوله دوجداره فاضلاب، لوله گازی، لوله فاضلاب - 02188721092

لوله کاروگیت | لوله پلی اتیلن | لوله دوجداره فاضلاب

تولید لوله کاروگیت، کارخانه لوله پلی اتیلن، لوله دوجداره فاضلاب، لوله گازی، لوله فاضلاب - 02188721092

کارخانه لوله کاروگیت

لوله کاروگیت چیست ؟

لوله کاروگیت یا همان Corrugated pipe یک نمونه از لوله های پرکابرد در صنعت آب و فاضلاب است و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. 

ویژگی های منحصر به فرد ساختاری لوله های دوجداره فاضلابی باعث محبوبیت آن شده است. این لوله یکی از انواع لوله های دوجداره است که از پلی اتیلن سنگین گرید EX3 تولید می شود. دو جداره دارد و سطح خارجی آن به شکل اسپیرال یا همان مارپیچی است در حالی که سطح داخلی آن صیقلی، صاف و یکپارچه است که برای  عبور سیالاتی با ماهیت های فاضلاب اسیدی، بازی و پساب های صنعتی بسیار کاربرد دارد. 

این لوله به لوله های پلی اتیلن فاضلابی نیز معروف است.

 لوله کاروگیت در موارد مختلفی استفاده می شود که در صنعت اب و فاضلاب و شهرسازی بیشترین کاربرد را دارد. حجم تولید آن سبب شده تا مردم به شناخت ویژگی های این محصول علاقه مند شوند.

 اصولا وجه تمایز لوله کاروگیت، سطح داخلی زرد ، آبی رنگ و جداره بیرونی مشکی رنگ می باشد. این نوع لوله دارای دو جدار می باشد که منجر به استفاده آن در زیر زمین می گردد. 

این لوله دارای سطح داخلی صاف و بدون شیار شیار می باشد که بدون نیاز به  فشار موجب حرکت سریع مواد درون آن می گردد و در اصل فاضلاب درون آن با سرعت بسیار زیاد جابجا می شوند. 

فاضلاب های قابل انتقال توسط لوله کاروگیت از پساب های صنعتی تا فاضلاب های شهری را در بر می گیرد. از طرفی سطح بیرونی آن دارای شیار های بزرگ بوده که رینگ استیفنس لوله کاروگیت را افزایش خواهد داد.

در لوله کاروگیت جداره بیرونی شیارها یا حلقه‌هایی متحد‌المرکز دارد، در حالی که سطح جداره داخلی لوله کاملاً صاف است. 

سطح داخلی لوله کاروگیت می‌تواند از جنس فولاد و یا پلی‌اتیلن سنگین (H.D.P.E) باشد.

لوله کاروگیت HDPE لوله ای چین دار یا راه راه یا فنری شکل با مجموعه ای از خطوط موازی و شیارها روی سطح آن است. علت راه راه ساخته شدن سطح بیرونی لوله های دوجداره فاضلابی را می توان افزایش مقاومت در برابر نیروهای زیر سطحی و جریان های فشار های خارجی با فشار بالا و مقاومت بیشتر در برابر تنش عنوان کرد.

 لوله کاروگیت H.D.P.E از ماده پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) که ماده ای بسیار پر کاربرد در صنعت است ساخته شده و با دارا بودن برخی از ویژگی های ایده آل، برای استفاده در مصارف زیرزمینی کاربرد دارد. این لوله به راحتی و با استفاده از ابزار آلات و کاترها برش داده می شود.

کارخانه لوله کاروگیت

کارخانه لوله کاروگیت مکانی است با چندین سوله که بوسیله خط های تولید لوله کاروگیت تجهیز شده اند از سینسیناتی آلمان تا وهولیت لهستان

در این مکان لوله کاروگیت از سایز 110 میلیمتر با مقاومت حداقل یعنی 16 کیلو نیوتن بر متر مربع تا بزرگترین لوله کاروگیت یعنی سایز 3500 میلیمتر در مقاومت 64 کیلو نیوتن بر متر مربع تولید و جهت استفاده در جمع آوری و انتقال فاضلاب از مجتمع های مسکونی ، اداری و تجاری توسط اگوی شهری تا تصفیه خانه فاضلاب یا پکیج های تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

تصفیه خانه فاضلاب مکانی است که در ان بواسطه استفاده از تجهیزات الکترومکانیکال فاضلاب منتقل شده توسط لوله های کاروگیت را تصفیه می نماید و قابل استفاده جهت آبیاری محوطه ، شستشوی محوطه و ریختن به رودخانه ها یا چاه های جذبی می نماید.

لوله کاروگیت ارزان به لوله ای گفته می شود که دارای مقاومت مکانیکی کمتر از 16 کیلو نیوتن می باشد و جهت تولید سپتیک تانک پلی اتیلنی و منهول های فاضلاب و شوتینگ های زباله و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین کارخانه های لوله کاروگیت در شهرهای گرمسار ، ساوه ، تبریز ، جوی گستر اصفهان ، گازلوله ساوه و مشهد و نهایتا در قزوین احداث شده اند.